Poradniki, recenzje i newsy z świata androida

niedziela, 26 lutego 2017

Jak wyłączyć nakładkę ekranową w androidzie 6.0+?

Osoby, które mają zaktualizowane swoje urządzenie do wersji mashmallow ( 6.0+ ), na pewno zauważyły pewną bardzo denerwującą rzecz, która pojawia się właśnie po tej aktualizacji, ponieważ wprowadza ona dokładniejszą kontrolę nad uprawnieniami poszczególnych aplikacji. I właśnie w tej sytuacji, gdy chcemy nadać nowe uprawnienia, często wyświetlany jest nam komunikat "Wykryto nakładkę ekranową", przez która właśnie nie będziemy mogli nadać naszej aplikacji, potrzebnych uprawnień i w wielu przypadkach stanie się ona bezużyteczna. Wiele osób boryka się z tym problemem, ja do niedawna też należałem do tej grupy, jednak udało mi się to rozwiązać i już Ci mówię jak!

Co zrobić żeby wyłączyć nakładkę ekranową?

Najpierw musimy zrozumieć czym ona w ogóle jest. Jest to aplikacja, która wyświetla się nad innymi. Do takich należy m. im Messenger i jego "dymki", które są tutaj winowajcą. Aby rozwiązać problem z "nakładką ekranową", będzie trzeba go wyłączyć.

Jak to zrobić najprościej?


1. Po wyświetleniu komunikatu klikamy w "OTWÓRZ USTAWIENIA".

Jak wyłączyć nakładkę ekranową

2. Później szukamy tu winnej aplikacji, która najczęściej jest Messenger, jednak czasami może być to aplikacja taka jak Twilight czy jakaś podobna.

Jak wyłączyć nakładkę ekranową

3. Po wejściu w daną aplikację wyłączamy opcję "Wyświetlaj nad innymi aplikacjami".

Jak wyłączyć nakładkę ekranową


Teraz bez problemu będziemy mogli nadać naszej aplikacji, potrzebne uprawnienia.
Po nadaniu uprawnień, możemy ponownie włączyć wyświetlanie nad innymi aplikacjami wchodząc kolejno w Ustawienia->Aplikacje->ikona ustawień na samej górze po prawej (koło zębate)->Wyświetlanie nad innymi aplikacjami->Tutaj wchodzimy na aplikacje która przedtem wyłączyliśmy i zmieniamy opcje "Wyświetlanie nad innymi aplikacjami" na włączoną.
Mam nadzieje że już nikt z was nie będzie musiał się męczyć z tym problemem.

Pozdrawiam,
Norbi

12 komentarzy:

  1. Ja wyłączyłem messengera i nadal mam z tym problem. Nawet wszystkie wyłączyłem aplikacje jak są możliwe i nic mi to nie dało. Co można jeszcze zrobić? Nie mogę nawet otworzyć albumu ze zdjęciami, co mnie strasznie drażni. z góry dzięki za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  2. Po wyłączeniu we wszystkich aplikacjach opcji "Wyświetlania nad innymi aplikacjami" problem nadal występuje?

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie to był widget pogody - zmienilam by nie krzystal z danej lokalizaji w której akurat jestem, tylko zapisałam miejscowość 'na stałe'

    OdpowiedzUsuń
  4. Norbi, tak. Ale już temu zaradziłem. Okazało się, że głównym powodem był Clean Master. Odinstalowałem go i teraz nie mam z żadną aplikacją problemów. Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odinstalowałem Clean Master i działa tak jak powino. Dzięki Wobo Wobson. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A u mnie dana apka mi się nie wyświetla tam jak Boga kocham. Nie ma tego pomocy ;(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ja chcę mieć messengera i jego dymki... Co ma messenger to całkiem innych aplikacji? Jeśli rozwiązaniem korzystanie z jednej aplikacji jest wyłaczenie innej, rownież potrzebnej, to do bani takie rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Wszystko zamknęłąm, Clean Master usunięty, tel zresetowany i dalej komunikat się pokazuje... może jeszcze jakiś pomysł macie?? Samsung s5 Neo

    OdpowiedzUsuń
  9. JUż nznalazłam ,,, u mnie nie Cleaner tylko DU Baterry Saver narobił problem z nakładką... Odinstalowałam i działa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko wyłączyłam i nic, przez to nie działa mi instagram. Mam kiano 5.1 pro i nie wiem jak wyłączyć tę cholerną nakładkę ekranową

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam Huaweia p8 lite i wyłączyłam wszystko i nadal mam ten komunikat a jak wyłączyłam Messengera to i tak nic nie zmieniało

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam Oukitela k 10000, też pochrzanilo się na max, wyłączanie wyświetlania nad innymi aplikacjami nic nie daje, jak cofnąć aktualizacje androida 6.0 do wcześniejszego?

    OdpowiedzUsuń

Facebook

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Copyright © Android's Web | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com